پنج‌شنبه 28 مارچ 2024 - 09 فروردين 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
شرایط ادامه تحصیل در اتریش

شرایط ادامه تحصیل در اتریش

اطلاعات اولیه مورد نیاز

تحصیلات‌ دانشگاهی‌ شامل‌ دو دوره‌ عمومی‌ (Der erste Studienabschnitt) و تخصصی‌ (Der Zweite Studienabschnitt) است. در پایان‌ دوره‌ عمومی‌ امتحانات‌ برگزار می‌شوند ولی‌ مدركی‌ صادر نمی‌شود. همه‌ دانشگاه‌های‌ اتریش‌ دولتی‌ هستند و بودجه‌ آنها را دولت‌ تأمین‌ می‌كند و دانشجو ملزم‌ به‌ پرداخت‌ شهریه‌ نیست. در سال‌ ۱۹۹۳ میلادی‌ مجلس‌ اتریش‌ تاسیس مدارس‌ عالی‌ فنی (‌Fachhochschulen (FH (مشابه نظام‌ آموزشی‌ آلمان) را تصویب‌ كرد. هدف‌ از تاسیس‌ مدارس‌ عالی‌ فنی، كوتاه‌ كردن‌ دوره‌ تحصیل‌ و راهیابی‌ سریع‌تر دانش‌آموختگان‌ به‌ بازار كار است. از سال‌ ۱۹۹۴ میلادی‌ تا كنون‌ بیش‌ از ۴۰ مدرسه‌ عالی‌ فنی‌ مجوز تاسیس‌ گرفته‌اند كه‌ در رشته‌های‌ مختلف‌ دوره‌های‌ چهار ساله‌ برگزار می‌كنند. تفاوت‌ مدارس‌ عالی‌ فنی‌ با دانشگاه‌ها در كاربردی‌ و حرفه‌ای‌ بودن‌ تحصیلات‌ است. در پایان‌ دوره‌ها دانشجو باید یك‌ دوره‌ شش‌ ماه‌ تا یك‌ ساله‌ را در مراكز گوناگون، به‌ كارآموزی‌ بپردازد. شرط‌ ورود به‌ مدارس‌ عالی‌ فنی، همان‌ شرط‌ ورود به‌ دانشگاه‌هاست‌ و در مواردی‌ مدارك‌ حرفه‌ای‌ نیز مورد توجه‌ قرار می‌گیرند. زمانی‌ كه‌ تعداد متقاضیان‌ بیشتر از گنجایش‌ دانشگاه‌ باشد، امتحان‌ ورودی‌ برگزار می‌شود.

در سیستم دانشگاه شروع ترم اول(زمستان) ابتدای ماه اکتبر و شروع ترم دوم (تابستان) ابتدای ماه مارچ و پایان آن اواخر ژوئن می باشد. مدارس عالی فنی همزمان با مدارس ابتدای سپتامبر برای ترم زمستان و ابتدای فوریه برای ترم تابستان آغاز میشود و آخر ژوئن به پایان می رسند.
غیر از تفاوت در شروع و پایان ترمهای دانشگاهی , در سیستم دانشگاه دانشجو مجاز به 3 بار شرکت در زمانهای تعیین شده برای هر درس می باشد. این زمانها معمولا 3 الی چهار بار در ترم اعلام می شوند. انجام هر امتحان بدون شرکت در کلاسها ( به شرط نداشتن کار عملی ) و در هر موقع از ترم از نظر دانشگاه بلا مانع است. در مدارس عالی فنی قبول نشدن در امتحان و نیز در امتحان جبرانی آن به معنای خواندن دوباره آن ترم به طور کامل می باشد. مدارس عالی فنی فشرده تر است و یک دانشگاه علمی کاربردی است.

TOPزبان

اكثر دانشگاه های اتريش رشته ها را به زبان آلمانی برگزار مي كنند و رشته های به زبان انگلیسی محدود هستند. شما برای ورود به دانشگاه نياز به گذراندن دوره زبان آلمانی داريد. شما می توانيد اين دوره را در ايران نيز بگذرانيد.

TOPدوره‌های‌ تحصیلی‌

1. دانش‌آموختگان‌ دبیرستان‌ها و كالج‌ها در اتریش‌ با قبولی‌ در امتحانات‌ نهایی‌ می‌توانند وارد دوره‌های‌ دو یا سه ساله‌ با گرایش‌های‌ گوناگون‌ شوند، مانند دوره‌های‌ تربیت‌ معلم‌ در كالج‌های‌ تربیت‌ معلم‌ كه‌ جایگاه‌ ویژه‌ای‌ در نظام‌ آموزشی‌ اتریش‌ دارند، یا دوره‌های‌ مربیان‌ اجتماعی‌ و یا دوره‌های‌ فنی‌ - پزشكی‌ در كالج‌های‌ تخصصی.

Magister (FH) - Diplom Ing. (FH) .2 این‌ دوره‌ها مخصوص‌ مدارس‌ عالی‌ فنی (FH) هستند. دیپلم‌های‌ مهندسی‌ (Diplom Ing) به‌ رشته‌های‌ فنی‌ و Magister به‌ رشته‌های‌ غیر فنی‌ اعطا می‌شود. مدت‌ تحصیل‌ ۷ یا ۸ نیم‌ سال‌ (شش‌ ماه) به‌ علاوه‌ یك‌ دوره‌ كارآموزی‌ شش‌ ماه‌ تا یك‌ ساله‌ است. در پایان، دانشجو پژوهشی‌ از یك‌ كار عملی‌ ارایه‌ می‌دهد.

Diplomtierarzt - Magister - Diplom Ingenieur .3 این‌ دوره‌ها كه‌ در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود حداقل‌ به‌ مدت‌ ۸ تا ۱۰ نیم‌ سال‌ (۴ تا ۵ سال‌ تحصیلی) و در دوره‌های‌ پزشكی‌ حداقل‌ ۱۲ نیم‌ سال‌ به‌ طول‌ می‌انجامد. دیپلم‌های‌ مهندسی‌ (Diplom Ing) به‌ رشته‌های‌ فنی، Magister به‌ رشته‌های‌ غیر فنی‌ و Diplomtierarzt به‌ رشته‌ دامپزشكی‌ اعطا می‌شود. دانشكده‌های‌ هنرهای‌ عالی‌ دوره‌های‌ حداقل‌ ۴ تا ۸ ساله‌ دارند كه‌ مدارك ‌Magister. art و Magister. arch را برای‌ رشته‌های‌ هنر و معماری‌ اعطا می‌كنند. در پایان‌ كلیه‌ دوره‌ها دانشجو موظف‌ به‌ ارایه‌ پایان‌نامه‌ و دفاع‌ موفقیت‌آمیز از پژوهش‌ خود هست.

4. Doktor برای‌ ورود به‌ این‌ دوره‌ مدرك‌ Diplom Ing. - Magister از دانشگاه‌ها، دانشكده‌های‌ هنرهای‌ عالی‌ و مدارس‌ عالی‌ فنی‌ (FH) پذیرفته‌ می‌شود، با این‌ تفاوت‌ كه‌ دارندگان‌ مدارك‌ مدارس‌ عالی‌ فنی‌ (FH) دو سال‌ به‌ مدت‌ تحصیلاتشان‌ در دوره‌ دكترا افزوده‌ می‌شود. دوره‌ دكترا در اتریش‌ پژوهشی‌ است‌ و چهار تا شش سال‌ طول‌ می‌كشد.

نوشتن‌ پایان‌ نامه‌ پژوهشی‌ و دفاع‌ موفقیت‌آمیز از آن‌ به‌ همراه‌ گذراندن‌ امتحانات‌ شفاهی‌ در چند درس‌ اصلی‌ مربوط‌ به‌ پژوهش، از مراحل‌ پایانی‌ این‌ دوره‌ محسوب‌ می‌شود.

TOPنحوه‌ ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌

1. مدرك‌: Diplom با دو تا سه سال‌ تحصیل، از كلیه‌ كالج‌ها با هر گرایشی‌ و همچنین‌ تحصیلات‌ نیمه‌ تمام‌ حداقل‌ با گذراندن‌ دوره‌ عمومی‌ دانشگاه‌ها (Der erste Studienabschnitt) به‌ شرط‌ داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان، "كاردانی" ارزشیابی‌ می‌شود.

2. مدارك ‌Diplom Ingenieur (FH), Magister (FH), Diplom Ingenieur, Magister. art, Magister با سه تا چهار سال‌ تحصیل‌ (طول‌ دوره‌ اسمی) صادره‌ از كلیه‌ دانشگاه‌ها، دانشكده‌های‌ هنرهای‌ عالی‌ و مدارس‌ عالی‌ فنی، "كارشناسی" ارزشیابی‌ می‌شود.

3. مدارك‌ Diplom Ingenieur, Magister. art, Magister با چهار تا پنج سال‌ تحصیل‌ (طول‌ دوره‌ اسمی) صادره‌ از كلیه‌ دانشگاه‌ها، دانشكده‌های‌ هنرهای‌ عالی‌ و در صورت‌ گذراندن‌ پایان‌ نامه، "كارشناسی‌ ارشد پیوسته" و با داشتن‌ مدرك‌ كارشناسی، "كارشناسی‌ ارشد" ارزشیابی‌ می‌شوند.

4. مدرک Doktor به‌ شرط‌ داشتن‌ مدارك‌ بندهای‌ دو و سه یا كارشناسی‌ ارشد، "دكترا" ارزشیابی‌ می‌شود.

TOPمدارک لازم جهت اخذ پذيرش دانشگاه

در ابتدا باید توجه داشته باشید که مهلت تقاضانامه تحصیلی برای ترم زمستانی اول سپتامبر و برای ترم تابستانی اول فوریه است و تمامی مدارک مورد نیاز باید تا این تاریخ به دانشگاه رسیده باشد. این تاریخ ها غیرقابل تمدید هستند. با توجه به اینکه مراحل بررسی پرونده های داوطلبان به زمان زیادی احتیاج دارد، توصیه می شود که داوطلبان مدارک خود را هر چه زودتر به دانشگاه ارایه کنند. رشته های تحصیلی ای که احتیاج به آزمون ورودی دارند (دانشگاه های پزشکی، دانشگاه و دانشکده های هنر): مهلت تقاضای شرکت در آزمون ورودی برخی رشته ها تا ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی می باشد. پس بسیار مهم است که داوطلب در فرصت کافی به آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام کند.

مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین 4 هفته تا 6 هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند.

در مورد رشته های هنر, قبولی در آزمون عملی ورودی نیاز است. و تا قبل از شرکت در آزمون هیچ پذیرشی ( اعم از رسمی و غیر رسمی) به دانشجو داده نمیشود. حضور فرد در آزمون الزامی است ( فرستادن نمونه کار کافی نمیباشد).تاریخ برگزاری آزمونهای عملی هر ترم در وب سایت دانشگاه اعلام میشود. برای ورود به اتریش جهت شرکت در آزمون ورودی نیاز به دعوتنامه نمی باشید. فقط کافی است برگ داوطلبان شرکت در آزمون ورودی را پر کرده برای دانشگاه ارسال نمایید. برگ تایید دانشگاه دال بر شرکت شما در آزمون ورودی که همراه با تاریخ برگذاری آزمون است برای شما حکم دعوتنامه را دارد و سفارت اتریش در ایران به انزمام این برگه به شما ویزای ورود جهت شرکت در آزمون ورودی را ابلاغ می نماید.

مدارک زير با توجه به شرايط متقاضيان دسته بندی شده و نيازی نيست که همه متقاضيان کليه مدارک را جهت اخذ پذيرش داشته باشند. ترجمه رسمی مدارک (با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش) بايد به زبان آلمانی يا انگليسی باشد.

* فرم پر شده و امضا شده ی درخواست پذیرش که از سایت دانشگاه مربوطه می توانید download کنید.

* شرح حال مختصر(یک یا دو صفحه) با عکس به زبان آلمانی یا انگلیسی

* ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک ديپلم و ريز نمرات آن

* ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک پيش دانشگاهی و ريز نمرات آن

* ترجمه و کپی پیوست شده ی کارنامه قبولي در کنکور سراسری و یا دانشگاه آزاد در رشته و مقطع مورد درخواست (در صورتیکه درایران هنوز در این رشته ثبت نام نکرده اید)

* ترجمه و کپی پیوست شده ی گواهی دانشگاه مبنی بر اینکه در ترم جاری دانشجوی تمام وقت و رسمی آن دانشگاه هستید و از ادامه تحصیل منع نشده اید (در صورتیکه در حال حاضر دانشجو هستید، فارغ از اینکه در رشته و مقطعمورد درخواست است و یا غیر از آن)

* ریز نمرات مهر و امضا شده ی دروسی که تا به حال در دانشگاه گذارنده اید به زبان انگلیسی و یا ترجمه ی آن (در صورتیکه دروسی گذارنده اید)

* ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک فوق ديپلم، ليسانس یا فوق ليسانس و ريز نمرات مهر و امضا شده ی آنها (در صورتیکه دارای این مدارک هستید) - به جای دانشنامه، گواهی اتمام تحصیل دانشگاه هم مورد قبول است

* ترجمه و کپی پیوست شده ی شناسنامه

* گواهی زبان آلمانی ( در صورتیکه دوره ی زبان آلمانی گذارنده اید)

* دیگر مدارک دال بر تجربیات و آموزشهای حرفه ای یا فنی که در ایران جنبه ی رسمی دارند.

TOPمدارک لازم جهت رواديد تحصيلی

درخواست رواديد بايد شخصا به سفارت اتریش در تهران ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست رواديد امتناع خواهد کرد. بررسی درخواست رواديد بطورمعمول 2 تا 4 ماه بطول می انجامد.

* فرم درخواست ويزای دانشجویی به زبان آلمانی که بطور کامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گرديده باشد

* گذرنامه با مدت اعتبار کافی ( حداقل 6 ماه از تاريخ درخواست رواديد ) و فتوکپی از تمام صفحات مندرج آن

* شناسنامه

* گذرنامه و شناسنامه همسر

* تعهد نامه مالی از شخصی در اتريش يا خود متقاضی در اتريش به نام خود حساب باز کرده و مبلغ 7000 يورو به حساب خود پول گذاشته و تاييد آن را از بانک می گيرد و به سفارت ارائه می دهد

* اصل و فتوکپی از پذيرش دانشگاه در اتريش

* اصل و کپی مدارک تحصيلی دبيرستانی و دانشگاهی متقاضی در ايران

* گواهی عدم سوء پيشينه

* 2 قطعه عکس

از شخص تضمین کننده نیز موارد زیر مورد نياز می باشد:

* Meldezettel (گواهی محل سکونت)

* Mietvertrag oder Grundbuchauszug (اجاره نامه يا کپی سند منزل)

*Arbeits- und Gehaltsbestätigung ( گواهی اشتغال به کار و گواهی حقوق)

منبع: austria.ir

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد