پنج‌شنبه 28 مارچ 2024 - 09 فروردين 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
دانشگاه های آمریکا

دانشگاه های آمریکا

ایالات متحده آمریکا با داشتن قریب به ۵٬۸۰۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی امکان تحصیلات در سطوح مختلف آموزش عالی را برای تقریباً تمامی افراد جامعه خود فراهم نموده‌است.
آمریکا از کشورهایی است که سیستم دانشگاهی پیشرفته‌ای دارند. بطوریکه از سیستم دانشگاه‌های تحقیقاتی آمریکا امروزه توسط بسیاری از کشورها الگوبرداری شده‌است.

طریقه رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا بر اساس پارامترهای مختلفی انجام می‌گیرد. رتبه‌بندی‌ها می‌تواند براساس کیفیت برخی شاخص‌های موجود انجام شود. از جملهٔ این شاخص‌ها می‌توان به آمارهای تجربی، برآوردهای مربوط به مدرسین و اساتید، بورسیه‌ها، دانشجویان، داوطلبین ورود به دانشگاه و برخی دیگر اشاره کرد. برخی از رتبه‌بندی‌ها هم هستند که بر اساس نحوهٔ پذیرش و ورود دانشجویان به دانشگاه صورت می‌گیرد. بطور نمونه یک تحقیق در دانشگاه کرنل نشان می‌دهد که رتبه‌بندی دانشگاه‌های در ایالات متحده بصورت معناداری تحت تاثیر سیستم پذیرش دانشجوست ولی در رتبه بندی NRC تعداد نشریات و مقالات رتبهٔ دانشگاه‌ها را تعیین می‌کند.

موسسات متعددی در آمریکا رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا را انجام می‌دهند که مهمترین آنان در ذیل قید گردیده‌اند.

TOPرتبه بندی نشریهٔ U.S. News & World Report

نشریهٔ U.S. News & World Report، هر ساله لیستی از دانشگاه‌های برتر آمریکا را در دسته‌ها و رشته‌های مختلف منتشر می‌کند.

رتبه کلی با احتساب موسسات خصوصی

دانشگاه ایالت رتبه کلی
در سال ۲۰۰۹
دانشگاه هاروارد ماساچوست ۱
دانشگاه پرینستون نیوجرزی ۲
دانشگاه ییل کنتیکت ۳
دانشگاه ام آی تی ماساچوست ۴
دانشگاه استنفورد کالیفرنیا ۴
موسسه فناوری کالیفرنیا کالیفرنیا ۶
دانشگاه پنسیلوانیا پنسیلوانیا ۶
دانشگاه کلمبیا نیویورک ۸
دانشگاه دوک کارولینای شمالی ۸
دانشگاه شیکاگو ایلینوی ۸

رتبه کلی بدون احتساب موسسات خصوصی

دانشگاه ایالت رتبه کلی
در سال ۲۰۰۹
دانشگاه کالیفرنیا در برکلی کالیفرنیا ۱
دانشگاه ویرجینیا ویرجینیا ۲
دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس کالیفرنیا ۳
دانشگاه میشیگان میشیگان ۴
دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل کارولینای شمالی ۵
کالج ویلیام اند ماری ویرجینیا ۶
دانشگاه ویسکانسین ویسکانسین ۷
موسسه فناوری جورجیا جورجیا ۷
دانشگاه کالیفرنیا در سن دییگو کالیفرنیا ۷
دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین ایلینوی ۱۰

TOPرتبه‌بندی وبومتریک

رتبه‌بندی وبومتریک دانشگاه‌های دنیا توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) -واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC)- تهیه شده‌است. این رتبه‌بندی بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه دنیا را بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آنها تحلیل کرده‌است.

این رتبه‌بندی اولین بار در سال ۲۰۰۴ انجام شد و بر اساس شاخصی مرکب از چندین پارامتر تهیه شد. این پارامترها عبارتند از حجم اطلاعات موجود بر روی وب، قابلیت دسترسی و نسبت اطلاعات منتشر شده در وب به میزان لینک‌های برگشتی خارجی آن است. این رتبه‌بندی هر ساله در دی‌ماه و تیرماه بروز می‌شود و یک مقیاس وبی برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فراهم می‌آورد.

شاخص‌های وبومتریک به این دلیل بوجود آمده‌اند که میزان توجه موسسات را به نشر اینترنتی نشان دهد. بنابراین دانشگاه‌های با کیفیت آموزشی بالا ممکن است به دلیل عدم تمایل به سیاست‌های انتشار اینترنتی، در این نوع رتبه‌بندی رتبهٔ مورد انتظار خود را بدست نیاورند.

دانشگاه ایالت رتبه کلی
در سال ۲۰۰۹
ام آی تی ماساچوست ۱
دانشگاه استنفورد کالیفرنیا ۲
دانشگاه هاروارد ماساچوست ۳
دانشگاه کالیفرنیا در برکلی کالیفرنیا ۴
دانشگاه کرنل نیویورک ۵
دانشگاه میشیگان میشیگان ۶
دانشگاه کلتک کالیفرنیا ۷
دانشگاه مینسوتا مینسوتا ۸
دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپاین ایلینوی ۹
دانشگاه تگزاس در آستین تگزاس ۱۰

TOP رتبه‌بندی عملکرد مقالات علمی

رتبه‌بندی عملکرد مقالات علمی دانشگاه‌ها یک رتبه‌بندی بر اساس روش کتاب‌سنجی است که توسط انجمن ارزیابی و ارتقادهی آموزش عالی تایوان صورت گرفته‌است. در این روش، ۹ شاخص در نظر گرفته شده‌است که عبارتند از: مقالات ۱۱ سال اخیر، مقالات کنونی، ارجاعات به کتب و مقالات در ۱۱ سال اخیر، ارجاعات به کتب و مقالات در حال حاضر، شاخص H، میزان مورد مرجع قرار گرفتن مقالات، مقالات چاپ شده در مجلات با ضریب تاثیر گذاری بالا و برتری حوزه‌های فعالیت. این نوع رتبه‌بندی با توجه به این ۹ شاخص نشان‌دهندهٔ سه معیار کارکرد مقالات علمی است: بهره‌وری تحقیقات، میزان تاثیرگذاری تحقیقات و برتری تحقیقات. در این پروژه با کمک روش کتاب‌سنجی کارکرد مقالات علمی ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا تحلیل و رتبه‌بندی شده‌است.

دانشگاه ایالت رتبه کلی
در سال ۲۰۰۹
دانشگاه هاروارد ماساچوست ۱
دانشگاه جانز هاپکینز مریلند ۲
دانشگاه استنفورد کالیفرنیا ۳
دانشگاه واشنگتن واشنگتن ۴
دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس کالیفرنیا ۵
دانشگاه میشیگان میشیگان ۶
ام آی تی ماساچوست ۷
دانشگاه کالیفرنیا در برکلی کالیفرنیا ۸
دانشگاه پنسیلوانیا پنسیلوانیا ۹
دانشگاه کلمبیا نیویورک ۱۰

TOP رتبه‌بندی کیپلینگر

رتبه‌بندی کیپلینگر توسط نشریه مالیهٔ کیپلینگر هر ساله از میان ۵۰۰ دانشگاه برتر آمریکا، و با در نظر گرفتن چندین شاخص، همانند نسبت تعداد استاد به دانشجو، خرج تحصیلی دانشجویان، تعداد بورسهای موجودی، بدهی دانشجویان پس ار فارغ التحصیلی، و پارامترهای دیگر، دانشگاه‌های عمومی برتر آمریکا را (در مقطع کارشناسی) تحلیل و رتبه‌بندی می‌کند.

دانشگاه ایالت رتبه کلی
در سال ۲۰۰۸
دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل کارولینای شمالی ۱
دانشگاه فلوریدا فلوریدا ۲
دانشگاه ویرجینیا ویرجینیا ۳
دانشگاه جورجیا جورجیا ۴
دانشگاه ویلیام اند ماری ویرجینیا ۵
دانشگاه ایالتی نیویورک - شعبهٔ گنیسیو نیویورک ۶
دانشگاه ایالتی نیویورک در بینگهمتون نیویورک ۷
نیوکالج آو فلوریدا فلوریدا ۸
دانشگاه مریلند در کالج پارک مریلند ۹
دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو کالیفرنیا ۱۰

TOP رتبه‌بندی پلیبوی

رتبه‌بندی پلیبوی توسط نشریه پلیبوی هر ساله با در نظر گرفتن چندین شاخص در رابطه با محیط مسرت بخش بصورت کل و فعالیتهای تفریحی دانشجویان، دانشگاه‌های آمریکا را رتبه‌بندی می‌کند.

دانشگاه ایالت رتبه کلی
در سال ۲۰۰۹
دانشگاه میامی فلوریدا ۱
دانشگاه تگزاس در آستین تگزاس ۲
دانشگاه ایالتی سن دییگو کالیفرنیا ۳
دانشگاه فلوریدا فلوریدا ۴
دانشگاه آریزونا آریزونا ۵
دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ویسکانسین ۶
دانشگاه جورجیا جورجیا ۷
دانشگاه ایالتی لوئیزیانا لوئیزیانا ۸
دانشگاه آیووا آیووا ۹
دانشگاه ویرجینیای غربی ویرجینیای غربی ۱۰

TOPرتبه‌بندی حرفه ای دانشگاه های دنیا

در مقایسه با رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های دنیا، رتبه‌بندی حرفه‌ای دانشگاه‌های دنیا نخست در سال ۲۰۰۷ توسط مدرسهٔ عالی ملی معدن پاریس بنیان گذاشته شد که به اندازه‌گیری کارایی هر دانشگاه در اصول حرفه‌ای می‌پردازد. شاخص اصلی این رتبه‌بندی تعداد مدیران اجرایی ارشد در میان ۵۰۰ شرکت مطرح دنیاست (از لحظ سودآوری) که بر اساس دانشگاهی که آنان درس خوانده‌اند محاسبه می‌شود. رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های دنیا و رتبه‌بندی حرفه‌ای دانشگاه‌های دنیا می‌توانند مکمل یکدیگر در نظر گرفته شوند چرا که به ترتیب قابلیت دانشگاه‌ها را در زمینهٔ آموزشی و در زمینهٔ سودآوری اقتصادی نشان می‌دهد.

دانشگاه کشور رتبه کلی جهانی
در سال ۲۰۰۹
دانشگاه توکیو ژاپن ۱
دانشگاه هاروارد آمریکا ۲
دانشگاه استنفورد آمریکا ۳
دانشگاه واسدا ژاپن ۴
دانشگاه ملی سئول کره جنوبی ۵
هاش ا سه فرانسه ۶
دانشگاه دوک آمریکا ۷
دانشگاه آکسفورد انگلیس ۷
دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا ۷
دانشگاه انا فرانسه ۱۰

* در اینجا نیز می توانید لیست دانشگاههای آمریکا را در هر ایالت مشاهده نمایید.

* لیست دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آمریکا که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند در اینجا ذکر شده است.

TOPدانشگاه‌های آمریکایی در خاورمیانه

* دانشگاه آمریکایی دوبی (American University in Dubai)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۵ میلادی در شهر دبی در امارات متحده عربی تاسیس شد.

دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

* دانشگاه آمریکایی شارجه (American University of Sharjah)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۷ میلادی در شهر شارجه در امارات متحده عربی تاسیس شد.

این دانشگاه ۵۱۸۰ دانشجو، و دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان‌ انگلیسی تدریس می‌شوند.

* دانشگاه آمریکایی عراق - سلیمانیه (American University of Iraq - Sulaimani)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر سلیمانیه در کردستان عراق تاسیس شد.

دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان‌های انگلیسی و کردی تدریس می‌شوند.

* دانشگاه آمریکایی بیروت (American University of Beirut)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۱۸۶۶ میلادی در شهر بیروت در لبنان تاسیس شد.

این دانشگاه ۷۰۳۶ دانشجو دارد، و دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان‌ انگلیسی تدریس می‌شوند.

* دانشگاه آمریکایی علم و صنعت (American University of Science and Technology)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۴ میلادی در شهر بیروت در لبنان تاسیس شد.

این دانشگاه ۴۰۰۰ دانشجو دارد، و دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان‌ انگلیسی تدریس می‌شوند.

* دانشگاه آمریکایی فناوری (American University of Technology)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۸ میلادی در شهر الجبیل در لبنان تاسیس شد.

دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان‌های انگلیسی و عربی تدریس می‌شوند.

* دانشگاه تگزاس A&M در قطر (Texas A&M University at Qatar) نام یک دانشگاه آمریکایی است که در قطر قرار دارد. این دانشگاه زیر نظر مستقیم دانشگاه تگزاس A&M در آمریکا اداره می‌شود. معمار این مجموعه، ریکاردو لگورتا است.

* دانشگاه کارنگی ملون در قطر (Carnegie Mellon University in Qatar) نام یک دانشگاه آمریکایی است که در قطر قرار دارد. این دانشگاه زیر نظر مستقیم دانشگاه کارنگی ملون در آمریکا اداره می‌شود. معمار این مجموعه، ریکاردو لگورتا است.

* کالج پزشکی ویل کرنل در قطر (Weill Cornell Medical College in Qatar) نام یک دانشگاه آمریکایی است که در قطر قرار دارد.

این دانشگاه زیر نظر مستقیم دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کرنل در آمریکا اداره می‌شود.

* دانشگاه آمریکایی قاهره (American University in Cairo)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۱۹۱۹ میلادی در شهر قاهره در مصر تاسیس شد.

این دانشگاه ۵۳۲۲ دانشجو، و دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان‌ انگلیسی تدریس می‌شوند.

* دانشگاه آمریکایی کویت (American University of Kuwait)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۲۰۰۴ میلادی در کویت تاسیس شد.

این دانشگاه ۱۱۶۲ دانشجو، و دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان‌ انگلیسی تدریس می‌شوند.

منبع : یو اس آ .آی ار

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد