سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش

در اتريش حدود 18 دانشگاه و 110 انجمن آموزشی وجود دارد و زبان ملی و رسمی تدريس در اين دانشگاه ها آلمانی می باشد.
تحصيل در دانشگاه های اتريش از ترم زمستانی 2001 برای دانشجويان خارجی رايگان نيست و ترمی 727 يوروشهريه تحصيلی دريافت می گردد.
تامين هزينه های تحصيلی بوسيله کار ضمن تحصيل در اتريش امکان پذير نيست گر آنکه دانشگاه با توجه به نمره های بالای دانشجويان خارجی به آنها در خود محيط دانشگاه کار دهد.
چون كشور ايران جزء كشورهاى جهان سوم مي باشد، اين هزينه فقط براي ترم اول پرداخت مي شود و از ترم دوم شهريه دانشگاه تنها ترمي 12 يورو خواهد بود و شهريه ترم اول هم برگردانده مي شود.
اخذ پذيرش برای ادامه تحصيل در دانشگاه های اتريش شرط اعطای ويزا از سوی دولت اتريش است. برای ورود به دانشگاه های اتريش داوطلب بايد دانشجوی رشته مورد نظر در کشور خود باشد،به عبارت ديگر ديپلم به تنهايی قابل قبول دانشگاه های اتريش نيست.
دانشجويانی می توانند به عنوان دانشجوی رسمی در دانشگاه های اتريش به تحصيل ادامه دهند که مدرک تحصيلی آنها در کشوری که آن را کسب کرده اند و همچنين در اتريش برای ورود به دانشگاه کافی باشد.
دانشجويانی که قبلا در دانشگاه به تحصيل اشتغال داشته اند بايد گواهی صادره از دانشگاه را ارايه دهند و در اين گواهی بايد کليه نمرات منعکس باشد.
مهلت ثبت نام برای ترم تابستانی تا اول فوريه و برای ترم زمستانی تا اول سپتامبر می باشد يعنی مراکز مربوطه بايد مدارک متقاضی را تا زمانهای نامبرده دريافت کرده باشند که معمولا توصيه می شود که متقاضيان بدليل بالا بودن تعداد تقاضاها از 6 ماه قبل درخواست خود را به دانشگاه ارائه دهند.
هزينه زندگی و تحصيل دراتريش ساليانه 7500 يورو می باشد که اين هزينه به عنوان ساپورت مالی برای اخذ ويزای تحصيلی بايد به حساب متقاضی در اتريش واريز گردد که بعد از اخذ رواديد قابل برداشت می باشد.

نظام آموزشی در اتريش
تحصيلات پيش دانشگاهي
در اتريش کودکان از 5 سالگس وارد دوره يک ساله آمادگی (Vorshule) می شوند، سپس از 6 سالگی آموزش ابتدايی در دبستان ها (Volksschulen) آغاز می شود. مدت دوره ابتدايی 4 سال است و در پايان اين دوره از دانش آموزان امتحان می گيرند. سپس تحصيلات متوسطه عمومی به مدت 4 سال آغاز می شود. در اين دروه توجه زيادی به کارهای عملی می شود و دانش آموزان همراه مبانی نظري، کاربردهای عملی را نيز می آموزند، بنابراين روشهای آموزشی بر اساس آموختن از راه تجربه است. مدارس در کنار دروس اصلی آلماني، رياضيات و زبان خارجي، دروس ديگری را با توجه به امکانات، برنامه ريزی می کنند که شامل علوم و فناوري، زمين شناسي، کامپيوتر، هنر و ورزش است. سپس تعدادی از دانش آموزان وارد مدارس متوسطه (Hauptschule) ، تعدادی وارد کالج های فني- حرفه ای و تعدادی نيز وارد مدارس تخصصی ورزشی و موسيقی می شوند و دوره چهار ساله يا پنج ساله دبيرستان را می گذرانند. دانش آموزان ممتاز در دوره ابتدايی به مدارس Allgemeinbildende Höhere Schule (AHS) راه می يابند و پس از دوره چهار ساله متوسطه عمومي، دوره چهار ساله دبيرستان را نيز در اين مدارس ادامه می دهند.
همه دانش آموزان دبيرستان ها و کالج ها از هر گرايشی در امتحانات نهايی و ورودی به دانشگاه (Reifeprüfung) شرکت می کنند و در صورت قبولي، مدرک (Reifeprüfungszeugins) دريافت می کنند که ديپلم دبيرستان است و دارندگانش دانش آموختگان دبيرستان ها (Maturanten) ناميده می شوند.
دانشجويان خارجی با ديپلم دبيرستان برای ورود به دانشگاه ها بايد يک دوره يک ساله پيش دانشگاهی (Vorstudiumlehrgang) را بگذرانند.

تحصيلات دانشگاهي
مراکز آموزش عالی در کشور اتريش شمامل دانشگاه ها، دانشکده های هنرهای عالي، مدارس عالی فنی و کالج های تخصصی دو تا سه ساله است. مراکز آموزش عالی اتريش در زمينه هنر و موسيقی بسيار قوی است و دانشکده موسيقی و آثار هنری و دانشکده هنر کاربردی شهر وين از مراکز قوی هنری اروپا يه شمار می آيند.
شرط ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اتريش داشتن مدرک (Reifeprüfungszeugins) است. دانشکده های هنرهای عالی امتحان ورودی نيز برگزار می کنند. مراکز آموزش عالی در اتريش محدوديتی برای پذيرش دانشجو ندارند.
تحصيلات دانشگاهی شامل دو دوره عمومی (Der erste Studienabschnitt) و تخصصی (Der Zweite Studienabschbitt) است. البته در پايان دوره عمومی امتحانات برگزار می شود ولی مدرکی صادر نمی شود. همه دانشگاه های اتريش دولتی هستند و بودجه آنها را دولت تامين می کند و دانشجو ملزم به پرداخت شهريه نيست.
در سال 1993 ميلادی مجلس اتريش تاسيس مدارس عالی فني Fachhochschulen (FH) (مشابه نظام آموزشی آلمان) را تصويب کرد. هدف از تاسيس مدارس عالی فني، کوتاه کردن دوره تحصيل و راهيابی سريعتر دانش آموختگان به بازار کار است. از سال 1994 ميلادی تا کنون بيش از 40 مدرسه عالی فنی مجور تاسيس گرفته اند که در رشته های مختلف دوره های 4 ساله برگزار می کنند. تفاوت مدارس عالی فنی با دانشگاه ها در کاربردی و حرفه ای بود تحصيلات است. در پايان دروه ها دانشجوبايد يک دوره شش ماه تا يک ساله را در مراکز گوناگون به کارآموزی بپردازد. شرط ورود به مدارس عالی فني، همان شرط ورود به دانشگاه هاست و در مواردی مدارک حرفه ای نيز مورد توجه قرار می گيرند. زمانی که تعداد متقاضيان بيشتر از گنجايش دانشگاه ها باشد امتحان ورودی برگزار می شود.

 

مدارک لازم جهت اخذ پذيرش تحصيلی:

مدارک زير با توجه به شرايط متقاضيان دسته بندی شده و نيازی نيست که همه متقاضيان کليه مدارک را جهت اخذ پذيرش داشته باشند.ترجمه رسمی مدارک ( با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه ) بايد به زبان آلمانی يا انگليسی باشد.

ترجمه مدرک ديپلم و ريز نمرات آن
ترجمه مدرک پيش دانشگاهی و ريز نمرات آن
ترجمه مدرک فوق ديپلم و ريز نمرات آن
ترجمه مدرک ليسانس و ريز نمرات آن
ترجمه مدرک فوق ليسانس و ريز نمرات آن
کپی پاسپورت
کپی شناسنامه
12 قطعه عکس رنگی 4*6
گواهی زبان آلمانی ( در صورت موجود بودن )
کارنامه قبولي در کنکور سراسری

لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصيلی بايد به تاييد سفارت اتريش برسد که همه روزه از يکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا11:30 اين کار امکان پذير است.مدارک ابتدا بايد به تاييد وزارت امور خارجه برسد تا سفارت اتريش آنها را نيز تاييد نمايد. تاييد مدارک توسط سفارت اتريش رايگان نمی باشد.
 

مدارک لازم جهت رواديد تحصيلی:

درخواست رواديد بايد شخصا ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست رواديد امتناع خواهد کرد. بررسی درخواست رواديد بطورمعمول 2 تا 4 ماه بطول می انجامد.
 

1.        فرم درخواست ويزا که بطور کامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گرديده باشد + کپی آن

2.        گذرنامه با مدت اعتبار کافی ( حداقل 6 ماه از تاريخ درخواست رواديد )

3.       شناسنامه

4.       گذرنامه و شناسنامه همسر

5.       فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه

6.       تعهد نامه مالی که يا خود متقاضی در اتريش به نام خود حساب باز کرده است و مبلغ 7000 يورو به حساب خود پول گذاشته و تاييد آن را از بانک می گيردو به سفارت ارائه می دهد و يا آنکه متقاضی دعوت کننده ای در اتريش دارد که بايد مدارک زير از شخص دعوت کننده مورد نياز می باشد:

o        Meldezettel ( معرفی نامه )

o        Mietvertrag :( اجاره نامه يا کپی سند منزل )

o        Arbeitsvertrag ( قرارداد کار )
 

7.       اصل و فتوکپی از پذيرش و يا تاييد دريافت درخواست پذيرش از يک دانشگاه يا مدرسه عالی( Fachhochschule ) در اتريش

8.       مدارکی در مورد سابقه شغلی متقاضی در ايران

9.       اصل و کپی مدارک تحصيلی دبيرستانی و دانشگاهی متقاضی در ايران

10.    گواهی عدم سوء پيشينه

11.    گواهی صحت مزاج ( بر اساس فرم مخصوص سفارت )

12.    2 قطعه عکس

لازم به ذکر است که سفارت اتريش مدارک فوق را فقط در روزهای سه شنبه از ساعت 9 الی 12 می پذيرد و می تواند علاوه بر مدارک فوق الذکر مدارک ديگری را نيز در خواست نمايد.
تلفن بخش ويزای سفارت اتريش 8710180 می باشد.

 

ضمانت نامه مالی چيست؟

در کشور اتريش ضمانت نامه مالی به دو صورت قابل انجام است :

1- خود شخص متقاضی رواديد تحصيلی
2- تعهد کننده مالی مقيم در اتريش
 

1.       ضمانت نامه مالی توسط خود شخص متقاضی رواديد تحصيلی:
شخص می تواند از طريق مکاتبه با بانک BACA(Bank Austria Creditanstalt) به نام خود حسابی باز نمايد و مبلغ 7000 يورو به حساب خود از طريق يکی از شعبات ارزی بانک های ايران پول را واريز نمايد و تاييد آن را از بانک BACA بگيرد و به سفارت ارائه نمايد.

به منظور افتتاح حساب لازم است مدارک ذيل به بانک فکس شود:
الف : يک فتوکپی از پاسپورت
ب : آدرس دقيق متقاضی در ايران همراه با تلفن و فکس
ج : درخواست کتبی جهت افتتاح حساب دانشجويي
 

2.       ضمانت نامه مالی توسط شخص تعهد کننده مقيم در اتريش:
شخص تعهد کننده می تواند با مراجعه به شهرداری شهر محل سکونت خود در اتريش و با ارائه کليه مدارک مالی خود اعم از فيش حقوقی و .... شخص متقاضی رواديد تحصيلی در ايران را تا مادامی که در اتريش تحصيل مي نمايد ضمانت کند و اصل تعهد نامه خود را برای متقاضی در ايران ارسال دارد تا بر اساس آن متقاضی رواديد خود را درخواست نمايد.
مدارک زير از شخص دعوت کننده متقاضی در اتريش مورد نياز می باشد:
الف: Meldezettel ( معرفی نامه )
ب Mietvertrag :( اجاره نامه يا کپی سند منزل )
ج : Arbeitsvertrag ( قرارداد کار )

 

نحوه ارزشيابی مدارک تحصيلي

1.       مدارک Diplom که با 2 تا 3 سال تحصيل، صادره از کليه کالج ها با هر گرايشی و همچنين تحصيلات نيمه تمام حداقل با گذراندن دوره عمومی دانشگاه ها(Der erste Studienabschnitt) به شرط داشتی ديپلم دبيرستان "کارداني" ارزشيابی می شود.

2.       مدارک Diplom Ingenieur(FH), Magister(FH), Diplom Ingenieur, Magister. art, Magister که با 3 تا 4 سال تحصيل (طول دوره اسمي) صادره از کليه دانشگاه ها، دانشکده های هنرهای عالی و مدارس عالی فني، "کارشناسي" ارزشيابی می شود.

3.       Diplom Ingenieur, Magister. Art, Magister که با 4 تا 5 سال تحصيل (طول دوره اسمي) صادره از کليه دانشگاه ها، دانشکده های هنرهای عالی و در صورت گذراندن پايان نامه، "کارشناسی ارشد پيوسته" و يا با داشتن مدرک کارشناسی "کارشناسی ارشد" ارزشيابی می شود.

4.       مدارک Doktor به شرط داشتن مدارک بند های 2 و 3 يا کارشناسی ارشد "دکترا" ارزشيابی می شود.

5.       هيچ کدام از مدارک دانشگاهی که به صورت خصوصي، مکاتبه اي، ترددی و غير حضوری گرفته شود ارزشيابی نمی شود.

 

دانشگاههای اتريش مورد تاييد وزارت علوم ايران

1.       Universität Wien

2.       Universität Graz

3.       Universität Innsbruck

4.       Universität Salzburg

5.       Technische Universität Wien

6.       Technische Universität Graz

7.       Montanuniversität Leoben

8.       Universität für Bondenkultur Wien

9.       Veterinaermedizinische Universität Wien

10.    Wirtschaftsuniversität Wien

11.    Universität Linz

12.    Universität Klagenfurt

13.    Akademie der bildenden Künste Wien

14.    Universität für angewandte Kunst Wien

15.    Universität Musik und darstellende Kunst Wien

16.    Universität Mozarteum Salzburg

17.    Universität für Musik und darstellende Kunst Graz

18.    Universität für Kunstlerische und industrielle Gestaltung Linz

 

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد