چهار‌شنبه 01 مي 2024 - 12 ارديبهشت 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
شهرهای انگلستان - لندن London
شهرهای انگلستان - لندن London

شهر لندن پايتخت و بزرگترين شهربريتانيا با 8 ميليون نفر جمعيت در جنوب انگلستان واقع شده است. اين شهراز نظرسيستم حمل نقل عمومي به 6 ناحيه تقسيم ميشود.(ناحيه1 تا 6 ) حركت وسايل نقليه عمومي از سمت چپ ميباشدودقتبه اين موضوع و استفاده از محل مخصوص عابر پياده باعث كاهش خطر تصادف مي شود.



الف : تاكسي

تاكسي كه محل توقف آن بيرون سالن انتظار فرودگاه هيترو است، حدودا با 35 تا40 پوند مسافر را به مركز شهر مي رساند. در صورتي كه بارتان زياد است و يا فكر مي كنيد كه با مشكل محل اقامت خود را پيدا مي كنيد از تاكسي تلفني كه ارزانتر از تاكسي هاي سياه رنگ است استفاده كنيد.

ب : قطار زير زميني

با استفاده از قطار زيرزميني نيز مي توان از شهر لندن رفت و آمد كرد. مقداري فاصله بين سالن فرودگاه هيترو و ايستگاه قطار زيرزميني هست كه با داشتن چرخ دستي و بار كم مشكلي در حمل بار نخواهيد داشت. ظاهرا ارزانترين وسيله براي رفتن به محل اقامت همين قطار زيرزميني است.

در محل خريد بليط قطار زيرزميني نقشه مسيرهاي آن را كه مجاني است برداريد يا از مسئول فروش بليط آن را درخواست نماييد. مي توانيد نقشه مسير هاي اتوبوس هاي شهري را نيز از همان جا دريافت كنيد. امكان دارد كه در طول مسير احتياج به تغيير قطار داشته باشيد ، كه اين كار را با كمك گرفتن از فروشندگان بليط يا كاركنان ايستگاه و استفاده دقيق از نقشه ها به راحتي مي توانيد انجام دهيد.

ج : اتوبوس

اتوبوسهاي فرودگاه هيترو در مسير هاي خاصي بين شهر لندن و فرودگاه رفت و آمد مي كنند، قبل از استفاده از آن در مورد مسير حركت و مقصد خودتان مطمئن شويد.

اگر مجبور به استفاده زياد از وسايل حمل و نقل عمومي هستيد مي توانيد بليط هفتگي، روزانه، يا ماهانه خريداري كنيد كه معمولا براي استفاده از اتوبوس شهري، قطار زيرزميني و قطار داخل شهر داراي اعتبار است.

شايان ذكر است كه هزينه بليط هاي ماهانه و هفتگي به نسبت ارزانتر از بليط روزانه است و اگر قصد داريد بعد از ساعت نه و نيم از قطار زيرزميني استفاده كنيد بليط هاي روزانه رفت و برگشت ارزانتر و مناسب تر از رفت و برگشت عادي قبل از ساعت نه و نيم است.



لندن پايتخت كشور انگلستان همان گونه كه آخرين تحقيقات نشان مي دهد بعد از شهر توكيو گران ترين شهر دنيا است. اجاره مسكن در شهر لندن بسته به مناطق مختلف بسيار گران تر از شهرهاي ديگر انگلستان است. بنا بر اين در صورت امكان از گرفتن پذيرش در شهر لندن بايد خودداري كرد و در صورت ناچار بهتر است قبل از آمدن به لندن از دانشگاه درخواست مسكن نموده و فرمهاي مربوطه را پر كرده و به آنها ارسال نماييد.

اطلاعاتي كه در زير مي آيد اشاره به هزينه زندگي در لندن دارد كه توسط دانشگاه لندن در سال 1999 تهيه شده است. بايد توجه داشت كه ارقام تنها به عنوان راهنمايي براي آشنايي دانشجويان عزيز است. زيرا هزينه واقعي زندگي بستگي به احتياجات دانشجويان و نحوه زندگي هر فرد دارد.

الف : اجاره مسكن

همانگونه كه قبلا آمد اجاره مسكن بستگي زيادي به منطقه انتخابي ( مركز لندن به خاطر نزديكي به دانشگاه ها و مراكز مهم از گرانترين مناطق است. ) دارد.

آپارتمانهاي دانشگاه

قيمت متوسط در هر ماه

سويت : 357 پوند

آپارتمان يك خوابه :440 پوند

آپارتمان دوخوابه : 450 پوند

مسكن شخصي

قيمت متوسط در هفته ( مركز لندن)

سويت : 159 پوند

آپارتمان يك خوابه : 146 پوند

آپارتمان دوخوابه :198 پوند

دانشجوياني كه در منازل شخصي زندگي مي كنند بايد سالانه حدود 200 تا 300 پوند براي هزينه گاز و برق در نظر بگيرند.

ب : غذا

دانشجوياني كه در اتاق هاي دانشگاه زندگي مي كنند و هزينه صبحانه و شام را با اجاره اتاق پرداخت مي كنند بايد براي بقيه هزينه خورد و خوراك خود حدود 30 پوند در هفته در نظر بگيرند. اما دانشجوياني كه در آپارتمانهايي كه دانشجو خود تهيه غذا را بر عهده دارد و منازل اجاره اي شخصي زندگي مي كنند، بايد براي هزينه خورد و خوراك خود حدود 50 پوند در هفته در نظر بگيرند.

ج : هزينه رفت و آمد

همان گونه كه در بخش پيش آمد براي رفت و آمد به دانشگاه و منزل تهيه كارتهاي قطار يا اتوبوس مقرون به صرفه است.

قيمت كارت قطار زيرزميني براي يك ماه به قرار زير است :

(Zone) ناحيه يك :

(Zone) ناحيه يك و دو:

(Zone) ناحيه يك تا سه :

(Zone) ناحيه يك تا چهار :

(Zone) ناحيه يك تا پنج :

(Zone) ناحيه شش :

قيمت منطقه يك از همه مناطق بيشتر است و اگر رفت و آمد بدون گذر از منطقه يك صورت بپذيرد بسيار ارزانتر خواهد بود. براي مثال قيمت يك منطقه 80/30 و قيمت دو منطقه 20/44 پوند خواهد بود.( اگر شامل منطقه يك نبا شد ) اما متاسفانه در بيشتر موارد براي رفتن به منطقه شرقي، غربي، شمالي و جنوبي مناطق دو و سه و چهار و پنج و شش بايد از منطقه يك گذر كرد. اما خوشبختانه دانشجويان از تخفيف يك سوم قيمت برخوردار هستند.

د : هزينه شخصي و كتاب

هزينه كتاب بستگي زيادي به نوع رشته و كتابخانه دانشگاه و علائق فرد دارد، اما حدود 500 پوند براي خريد كتاب در نظر گرفته مي شود.

هزينه شخصي نيز بستگي زيادي به نوع زندگي و تفكر و جهان بيني هر فرد دارد، اما براي هزينه تلفن و وسايل نظافت و غيره حدود 20 پوند در هفته در نظر گرفته مي شود. در اين بخش هزينه لباس و مسافرت و غيره در نظر نگرفته شده كه ضرورتا بخشي از هزينه زندگي را در بر مي گيرد.

به طور خلاصه هزينه زندگي بر اساس براورد دانشگاه لندن براي يك دانشجوي متاهل 9640 تا 17032 پوند در سال خواهد بود. براي هر بچه حد اقل بايد 1560 پوند در سال در نظر گرفت. به علاوه براي كودكاني كه نياز به مهد كودك دارند نيز بايد حدود 100 پوند در هفته منظور كرد.

خوشبختانه در شهر مدرسه ايراني بزرگي وجود دارد كه با توجه به وجود سرويس رفت و آمد مشكل زيادي براي فرزندان دانشجويان پيش نخواهد آمد.

آدرس و شماره تلفن مدرسه ايراني در لندن ذيلا آورده شده است :


100 Carlton Vale

London NW6 5HE

Tel : 0207 - 3728051

5 - مراكز خريد

براي خريد مايحتاج زندگي سه دسته مراكز خريد وجود دارد كه در قيمت بعضي اجناس با هم متفاوتند :

الف : كليه خواربار، خشكبار و بسياري از احتياجات روزانه ( به غير از گوشت و تره بار) را مي توان از فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگ مانند Asda, Tesco, Sainsbury, Lidle, Aldi, Safeway, كه باصرفه تر و آسانتر است تهيه نمود. لازم به ذكر است كه اجناس و مواد غذايي فروشگاه هاي Aldiو Asda از فروشگاه هاي ديگر ارزانتر و مناسبتر است.

ب : در اكثر مناطق لندن فروشگاه هاي گوشت ذبح اسلامي كه توسط برادران پاكستاني عرب اداره مي شود وجود دارد و از اين جهت هيچ گونه مشكلي وجود ندارد. البته براي شناخت يك فرد مطمئن براي ارائه مواد خوب و سالم مي توانيد از دانشجويان قديمي تر و ايرانيان مقيم كمك بگيريد.

ج : اگرچه فروشگاه هاي ذكر شده همگي ميوه و بسياري از سبزيجات را براي فروش ارائه مي كنند اما اين مواد را در بازار هاي ميوه مي توان ارزانتر به دست آورد.براي مثال در منطقه شرق لندن مي توان به بازار Upton Market ، در شمال بازار Wembley كه فقط در روزهاي يكشنبه صبح داير است و محله Alperton كه اكثر فروشنده ها هندي و پاكستاني مي باشند و همه روزه تا دير وقت مشغول به كار هستند نيز وجود دارد. در غرب South Hall و بازار South Hall كه فقط روزهاي شنبه باز است مواد خوراكي و مايحتاج زندگي را به قيمت مناسب ارائه مي كنند. در مركز لندن به بازارهاي Kilburn, Shepherd’s Bush مي توان مراجعه كرد. قابل توجه است كه در اكثر مناطق لندن از اينگونه بازار ها موجود مي باشد كه با آشنايي با منطقه و كمك گرفتن از دوستان ديگر مي توانيد به آنجا مراجعه نماييد. از بازار هاي خوب ديگر در شمال شرق Fins bury Park و جنوب شرق Liverpool Street, Aldgate East است.



نشاني و شماره تلفن كنسولگري جمهوري اسلامي ايران :


London W8 5DB

Tel : 02079375225

نشاني و شماره تلفن هواپيمايي ملي ايران در لندن :


73 Piccadilly London W1

Tel : 02074097997

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد