جمعه 17 مي 2024 - 28 ارديبهشت 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
شهرهای انگلستان - ناتينگهام Nottingham
شهرهای انگلستان - ناتينگهام  Nottingham

ناتينگهام از شهرهاي مركزي انگلستان و مركز منطقه East Midland است كه به دليل موقعيت مركزيش از اهميت ويژه اي برخوردار است. در فاصله 20 مايلي اين شهر فرودگاه بزرگ East Midland وجود دارد. از نظر تاريخي وجود جنگلهاي منطقه Sherwood Forest كه مقر قهرمان افسانه اي انگلستان ( رابين هود ) است ، جاذبه توريستي خاصي به شهر بخشيده است. وجود موزه هاي متنوع، فستيوالهاي هنري و برگزاري سمينارهاي مختلف علمي نيز از ديگر جاذبه هاي شهر ناتينگهام است.



سرويسهاي منظم قطار و اتوبوس از همه نقاط انگلستان به ناتينگهام برقرار است. براي مسافرت از طريق فرودگاه هيترو به ناتينگهام كه تقريبا در فاصله 120 مايلي ( حدودا 200 كيلومتري ) شمال لندن قرار دارد روشهاي زير قابل استفاده است. ترتيب ذكر هر يك از اين روشها بيانگر سهل الوصول بودن و صرفه و صلاح اقتصادي نيز مي باشد.

الف- اتوبوس بين شهري

روزانه در چند نوبت و به فاصله هر 2 ساعت يك بار از فرودگاه هيترو در محل اصلي ايستگاه اتوبوس سرويس رفت و آمد برقرار است. اين اتوبوس ها به نام National Express يا Flight link مسير بين ناتينگهام تا فرودگاه را در فاصله سه تا سه و نيم ساعت طي مي كنند.

ب‌- قطار

براي استفاده از قطار جهت پيمودن مسير لندن به ناتينگهام لازم است ابتدا از طريق قطار زيرزميني لندن (Underground) به ايستگاه King’s cross يا St. Pancreas لندن مسافرت نمود و سپس با استفاده از قطارهاي British Railway و شركت هاي سرويس دهنده مثل Midland Main lane ياBritishRailway يا Central Train به ناتينگهام آمد. اين مسافرت حدود 3 ساعت به طول مي انجامد ( از فرودگاه به لندن و از لندن به ناتينگها م ) و حدود 35 الي 40 پوند هزينه در بر خواهد داشت.

ج‌- هواپيما


متاسفانه در حال حاضر پرواز مستقيم از تهران به مقصد فرودگاه East Midland وجود ندارد، بنا بر اين از نظر اقتصادي استفاده از هواپيما مقرون به صرفه نيست. از ترمينال پروازهاي داخلي فرودگاه هيترو به مقصد فرودگاه East Midland نيز پروازهايي وجود دارد كه مي توان به جاي استفاده از اتوبوس يا قطار جهت مسافرت از فرودگاه هيترو به ناتينگهام مورد استفاده قرار داد. هرچند از نظر اقتصادي و زماني مقرون به صرفه نيست.

محل توقف اتوبوسهاي بين شهري در ايستگاه Broad March Coach Station است كه از آنجا نيز اتوبوس هاي بين شهري و تاكسي به مقصدهاي مختلف در داخل شهر وجود دارند.

ايستگاه قطار نيز در نزديكي ايستگاه اتوبوس قرار گرفته است و داراي سرويسهاي رفت و آمد درون شهري منظم مي باشد.


شهر ناتينگهام و حومه آن 320 - 300 هزار نفر جمعيت دارد. شهر فاقد ساختمانهاي خيلي مرتفع است و غالب نقاط مسكوني به شكل آپارتمان يا خانه هاي Flat يHouse يك يا دوطبقه است.

جمعيت مسلمانان در اين شهر قابل توجه بوده كه اغلب آنها پاكستاني هستند. تعدادي مسلمان عرب و مالزيايي نيز در اين شهر زندگي مي كنند.

شهر ناتينگهام به دليل وجود تعداد قابل توجه اي هنر مند بافنده كه اشياء بافتني زيبايي از قبيل روميزي و روتختي را مي بافند نيز از شهرت خاصي برخوردار است.


علاوه بر خوابگاه هاي دانشگاه منازل مسكوني شخصي نيز جهت اجاره در نقاط مختلف شهر وجود دارد. متأسفانه در شهر ناتينگهام مدتي است كه واگذاري منازل اجاره اي از طرف شهرداري به دانشجويان صورت نمي گيرد و لذا تنها راه ممكن، اجاره از افراد شخصي است. اجاره منزل بسته به موقعيت جغرافيايي، امكانات رفاهي، تعداد اتاقها و.... متفاوت است و براي يك خانه دوخوابه نزديك به دانشگاه در حال حاضر حدود 300 الي 350 پوند به طور ماهانه دريافت مي شود. مناطق مسكوني اطراف دانشگاه به نامهاي Dunkirk و Beeston و Lenton غالبا مورد توجه دانشجويان مي باشد. بهتر است قبل از اجاره منزل در مورد شرايط و نحوه اجاره از دوستان ايراني ساكن در آن منطقه خاص پرس و جو شود.


بلا فاصله بعد از ورود به ناتينگهام و اسكان در محل مورد نظر اقدامات زير ضروري است :

الف : مراجعه به نزديكترين ايستگاه پليس و ثبت نام

ب : مراجعه به نزديكترين مركز بهداشتي و درماني و اقدام به تشكيل پرونده و ثبت نام ( خدمات بهداشتي در انگلستان به طور رايگان انجام مي گيرد )


ج : باز نمودن حساب بانكي

تذكر (1) : آن دسته از دانشجويان كه در خوابگاه هاي دانشگاه يا منازل مسكوني نزديك به دانشگاه زندگي مي كنند در مركز درماني داخل محوطه دانشگاه (Campus) به نام (Cripp's Health Centre) ثبت نام مي كنند.


تذكر(2) : در دانشگاه شعب دو بانك بزرگ Nat West و HSBC وجود دارند. هر يك از اين بانك ها به غير از باز نمودن حساب براي افراد تسهيلات ديگري نيز در اختيار دانشجويان قرار مي دهند كه باز بهتر است قبل از تصميم گيري در مورد انتخاب بانك با دانشجويان ايراني مشورت شود.


در حال حاضر حدود 22000 دانشجو در اين دانشگاه به تحصيل مشغولند كه 2200 نفر آنها خارجي بوده و از 105 كشور جهان براي تحصيل به اين دانشگاه آمده اند. دانشكده پزشكي اين دانشگاه در مجاورت محوطه اصلي دانشگاه در يك مجموعه مشترك با بيمارستان بزرگ ناتينگهام كه مجموعا Queens Medical Centre ناميده مي شوند قرار گرفته است. دانشكده كشاورزي و علوم و صنايع غذايي در يكي از حومه هاي ناتينگهام به نام Sutton Bonington و در فاصله 20 مايلي ناتينگهام قرار گرفته و در طول سال تحصيلي سرويسهاي منظم رفت و آمد به طور رايگان بين محوطه اصلي دانشگاه و اين مناطق وجود دارد.


در صورتي كه در بدو ورود به تنهايي و بدون خانواده به ناتينگهام سفر مي نماييد بهتر است از قبل جاي خود را در يكي از خوابگاه هاي دانشگاه رزرو نماييد. امكانات موجود دانشگاه براي اسكان دانشجويان مجرد قابل توجه بوده و از اين نظر مشكل خاصي وجود ندارد. بسته به ميزان سرويس و غذا كه در وعده هاي مختلف در اختيار دانشجويان قرار مي گيرد اجاره يك اتاق در خوابگاه هاي مختلف بين 10 تا 15 پوند در شبانه روز است. متاسفانه نوبت اسكان در خوابگاه هاي متاهلي طولاني بوده و گاه تا يك سال طول مي كشد. لذا در صورتي كه با خانواده سفر مي كنيد، پيش بيني محل اسكان كاملا ضروري است. در حال حاضر توصيه مي شود به منظور رتق و فتق امور مربوط به اسكان و جايابي چند روز قبل از شروع دوره زبان به ناتينگهام سفر كنيد. براي اسكان موقت تعدادي مهمان پذير به صورت Bed & Breakfast در نقاط مختلف شهر به خصوص در مجاورت يي تت و قطار نيز موجود است كه در صورت اضطرار قابل استفاده هستند.



در شهر ناتينگهام نيز مانند اغلب شهرهاي بزرگ انگلستان فروشگاه هاي زنجيره اي معروف Asda, Aldi, Sainsbury, Tesco, Quick save شعبه دارند كه مي توان انواع مواد غذايي را با كيفيت ها ي مناسب از آنها تهيه نمود. براي تهيه گوشت حلال دو فروشگاه بزرگ در خيابان Radfurd Road به نامهاي Madina Store و Mojal Superstore وجود دارند. البته در ساير نقاط شهر نيز مراكز فروش گوشت و مواد غذايي حلال به طور پراكنده در روزهاي شنبه داير مي باشند كه براي خريد ميوه و سبزي و در مواردي لباس و پارچه مناسب مي باشد. مراكز خريد لوكس شهر در دو مركز تجاري بزرگ به نامهاي Broad March Shopping Centre و Victoria مستقر گرديده و در مركز شهر قرار دارد. برخي از فروشگاه هاي لوكس شهر نيز به طور پراكنده در اطراف ميدان اصلي شهر كه به نام Old Market Square است قرار دارد.


قلعه (Castle) ناتينگهام بر بالاي تپه اي در مركز شهر ناتينگهام قرار دارد واولين قلعه اي است كه توسط King Henry دوم در اواسط قرن 12 ساخته شده است و پس از آتش سوزي وسيعي در قرن 18 اكنون به صورت پارك موزه زيبايي در آمده است. از نقاط ديدني ديگر New Stead Abbey است كه قصر و باغ آن متعلق بهLord Byron شاعر معروف انگلستان است كه اكنون به صورت موزه و باغ زيبايي در حدود 10 مايلي شمال ناتينگهام قرار گرفته است. جنگل Sherwood Forest نيز كه مقر اصلي رابين هود و يارانش بوده اكنون به صورت يك فضاي جنگلي و مصفا در حاشيه شهر قرار گرفته است. در نزديكي مركز شهر Tales Of Rubin Hood قرار گرفته كه به صورت يك مجموعه تاريخي بيانگر وقايع مربوط به رابين هود است. پارك زيباي Wollaton به وسعت حدود 500 هكتار از سال 1823 داير شده و در حال حاضر يك موزه ديدني تاريخي از حيوانات و يك سالن اجتماعات بزرگ به نام Wollaton Hall را در خود جاي داده است. در مجاورت محوطه دانشگاه نيز پارك و درياچه زيبايي قرار گرفته است. هر ساله در ماه اكتبر و به مدت سه روز يكي از بزرگترين و مشهورترين و قديمي ترين شهربازي هاي سيار انگلستان به نام Goose Fair در منطقه اي از شهر Forest Field برنامه هاي متنوع و سرگرم كننده اي ترتيب مي دهد. شهربازي هاي معروف و مجهز American Adventure و Alton Towers نيزدر فاصله اي نه چندان دور ( در حدود يك ساعت ) از ناتينگهام واقع شده است و وسيله حمل و نقل عمومي براي مسافرت به آنجا وجود دارد. اين شهربازي نيز در ماههاي بهار و تابستان فعال است.



مسئوليت واگذاري و اداره خوابگاه هاي دانشگاه به عهده اين اداره است. اين اداره در نزديكي مسجد دانشگاه قرار دارد . در بدو شروع سال تحصيلي جزوات ويژه اي توسط اين اداره طبع و توزيع مي شود كه حاوي نكات بسيار مفيدي در مورد نحوه اجاره و شرايط عقد قرارداد اجاره و ... بوده و ضمنا كتابچه اي حاوي اطلاعاتي در مورد منازل و مكانهاي مناسب براي اجاره دانشجويان نيز تهيه مي گردد. در محل اين اداره نيز تابلوي اعلاناتي جهت الصاق آكهي هاي مربوط به منازل مسكوني وجود دارد كه در مواردي مي توان جهت پيدا نمودن منزل مناسب از ان استفاده كرد . توصيه مي شود قبل از ورود به انگلستان از طريق تكميل فرم مربوط در نوبت خوابگاه ها قرار گيريد .


ج -International Office


اين اداره در ساختمان Port Land Building قرار گرفته است. توصيه مي شود پس از استقرار در اولين فرصت ممكن به آنجا مراجعه نماييد تا ضمن آشنايي با ان اداره محموله حاوي اطلاعات مخصوص دانشجويان خارجي كه داراي اطلاعات ارزشمندي است از آنجا ابتياع گردد.


د- مركز آموزش زبان


مركز آموزش زبان كه به نامCELE معروف است نيز تقريبا در مركز محوطه اصلي دانشگاه و نزديك به يانك و مسجد در ساختماني به نامEducation Building قرار گرفته كه طبيعتا اولين محل تحصيل دانشجويان خارجي در بدو ورود است.



در شهر ناتينگهام مدرسه ايراني وجود ندارد اما برخي از ايرانيان ساكن كه فرزندان آنها موفق به مرور درسهاي فارسي در طول سال تحصيلي مي شوند .، براي انجام امتحانات پايان سال از مدرسه ايراني شهر شفيلد كه نزديكتر از ساير شهرها است استفاده مي كنند.

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد